8/1/18

El millor cinema del 2017

Aquí va la llista de les pel·lícules que més m'han agradat, sorprès o impactat en el 2017. El criteri escollit ha estat el de films estrenats a Espanya entre gener i desembre de l'any passat, i evidentment he triat entre aquelles cintes que he pogut veure... que no són poques, però que evidentment són una quantitat molt petita respecte a tot el que s'estrena en el transcurs de 365 dies. També val a dir que aquest any ha estat molt complicat escollir els primers llocs o establir un rànquing. No em penedeixo de cap de les escollides, però sí haig de reconèixer que he tingut molts problemes per saber quina anava davant de tot. I finalment m'he decantat per una primera posició bicèfala, encapçalada per dues pel·lícules que contenen molts dels elements que jo busco sovint al cinema: que m'emocioni i que em faci sortir de la sala amb la sensació d'haver vist alguna cosa important. Una em va fer plorar i l'altra em va fer sortir ballant, però les dues són un compendi d'un cinema potser antiquat... però que enyoro amb ganes. Aquest cop he deixat en altres posicions alguns títols de cinema més salvatge i intel·lectual que moltes vegades encapçala les meves llistes. Definitivament, he deixat que parlés la part més emocional, i potser per això han quedat fora cintes que bé es mereixen un reconeixement. Cintes que podien semblar obvies, com ara "Moonlight" o "Dunquerque", o d'altres que valoro pel seu risc ("Pieles"), pel seu desvergonyiment ("The disaster artist") o per la seva soterrada poesia ("Handia").




1. MANCHESTER BY THE SEA, de Kenneth Lonergan (USA)
    LA LA LAND, de Damien Chazelle (USA)


2. EL SACRIFICIO DE UN CIERVO SAGRADO, de Yorgos Lanthimos (Regne Unit)


3. ESTIU 1993, de Carla Simón (Espanya)


4. COCO, de Lee Unkrich (USA)


5. THE SQUARE, de Ruben Östlund (Suècia)


6. UNA MUJER FANTÁSTICA, de Sebastián Lelio (Xile)


7. VERÓNICA, de Paco Plaza (Espanya)


8. COMANCHERÍA, de David McKenzie (USA)


9. JACKIE, de Pablo Larraín (USA)


10. LADY MACBETH, de William Oldroyd (Regne Unit)


Aquí us deixo la llista de les meves preferides dels darrers anys:

2008.- THERE WILL BE BLOOD
2009.- REVOLUTIONARY ROAD
2010.- IO SONO L'AMORE  /  CANINO
2011.- MELANCHOLIA
2012.- HOLLY MOTORS
2013.- LA GRANDE BELLEZZA
2014.- BOYHOOD
2015.- EL CLUB
2016.- ELLE

No hay comentarios: