8/1/11

Les millors del 2010

No he fet mai rànquings cinèfils en aquest blog, però aquest any serà el primer... i potser no l'últim. En aquesta ocasió he votat les pel·lícules que més m'han sorprès aquest any, ja fos per la qualitat, originalitat o altres mèrits. Potser me n'hauré deixat algunes, com ara la magnífica "La cinta blanca", que considero més del 2009 que del 2010. Sigui com sigui, veureu que la llista és variada i que inclou una pel·lícula italiana, una altra de grega i dues d'espanyoles. Curiós rànquing el d'aquest any, però definitivament un dels més renyits i de més qualitat dels últims temps.

1. "Io sonno l'amore" de Luca Guadagnino (Itàlia)

2. "Canino" de Giorgos Lanthimos (Grècia)

3. "Todo lo que tú quieras" de Achero Mañas (Espanya)

4. "El escritor fantasma" de Roman Polansky (França-Regne Unit)

5. "Buried" de Rodrigo Cortés (Espanya)

I encara que en els últims anys no hi havia hagut rànquing, sí hi va haver les meves grans favorites. I si aquest any m'he decantat per una cinta italiana, en el 2008 i el 2009 em vaig decidir per dues d'americanes. Aquí teniu la tria, per tal de poder anar fent un recopilatori de favorites en els anys a venir...

Any 2008 - "Pozos de ambición" de Paul Thomas Anderson.
Any 2009 - "Revolutionary Road" de Sam Mendes.

No hay comentarios: